Alla inlägg under februari 2010

Av Herger - 8 februari 2010 22:56

Paprika är fanimig helt jävla djävulskt.
Okej, det är ingen maträtt, men det är djävulskt äckligt ändå.  Jag har aldrig gillat grönsaker i allmänhet även om vissa är goda ioch det går inte hand i hand med att jag vill äta mera grönt.
Och paprika är väl nyttigt, men det är så jävla äckligt. Jag vet inte varför. Samma med Tomat, jag försöker äta skiten och tänker att om jag bara äter det tillräckligt många gånger så kommeer jag vänja mig, men aldrig. Fyfan. Jag kan stå ut med att äta en bit vanlig tomat, men de där små dvärgtomaterna är så vidriga att svaljet stramar åt som ett ventilgummi när jag försöker svälja.

Jag skulle gråta om jag tvingades bli vegetarian. Om jag tvingades bli vegan skulle jag väl bli självmordsbenägen.
Inget är godare än rejäla och kryddade köttbitar och så är det med det. Potatis och någon form av sås till är kalas. Vitlök får man heller aldrig för mycket av.


Jag ska pröva gul och grön paprika, de kanske är godare än den röda. Beska saker är inte min grej, men något säger mig att jag kommer bli gravt besviken.


Jag prövade blanda ner paprikabitar i guacamole och det blev bättre. Uthärdligt. Guacamole är skitgott men denna blev för svag så jag får väl skaffa mig en vitlökspress och spika den med extra vitlök i fortsättningen. 
Edit: Never, EVER AGAIN! kommer jag inte kaskadspy upp den mardrömslika geggan snart så är det ett mirakel. tur att de stora paprikabitarna är borta. Men ren guacamole är inte så gott... EN taco hade passat kanon just nu
Undrara vad jag skulle ha gjort. Glömt mössan en tiominusgradig dag eller äta den här sörjan igen... It's like Sophie's Choice.


Dags att sova tror jag. Godnatt.


//Herger

Av Herger - 2 februari 2010 17:54

Det är något som idag är så äckligt värdelöst som drar på resurserna. En nolla av hundra använder telefonkataloger och det är INTE en godtagbar anledning att fortfarande dela ut skiten. Igår gick jag runt på jobbet och slängde en hel fucking jävla drös av dem. Hjälp till att motarbeta tryckeriet av telefuckingfonkataloger.
Det finns inte mycket mer att säga i den här frågan. Telefonkataloger måste bort.


//Herger

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards