Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Tror man att homosexualitet är en sjukdom är man dum i huvet

Av Herger - 19 september 2009 13:02

Såg någon jävla prideartikel i Aftonbladet idag. Jag är riktigt trött på allt jävla tjat om pride så jag läser inget om det, men jag råkade lägga märke till att det stod något om "homosexualitet" och "sjukdom" och det var precis det jag antog att det var, och det är ett påstående som alltid gjort mig så jävla förbannad. Varför? Jo för att det bygger på ren jävla okunskap, idioti, dåligt förnuft och en jävla trångsynt och frihetsberövande uppfostran.

Såhär stod det i artikeln:
Så långt allt gott. Det går emellertid inte att bortse från de starka nationalistiska krafter som är ständigt närvarande i Serbien. Inte heller ifrån den undersökning från i fjol* som visar att 70 procent av Serbiens befolkning tror att homosexualitet är en sjukdom. Hälften tycker att homosexualitet är mycket farligt för samhället.

vill ni läsa hela skiten så länkar jag här:
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article5815224.ab

För att återgå till ämnet. Serbien verkar vara riktigt dumkorkade och blinda. Jag har en god vän vars föräldrar kommer från Serbien. Men hon är sannerligen ingen idiot. Hennes familj verkar inte heller vara det, även om de är lite speciella. Men mycket har ju med religion att göra, och det ligger högt på min lista av djävulska, vidriga och otroligt idiotiska saker.
Det ska jag tala om en annan gång, när jag blivigt riktigt ordentligt sabelförbannad på det. Det blir jag visserligen ganska ofta.
Hursomhaver, sjuttio procent tror på fullaste förblindade allvar att homosexualitet är en sjukdom, och varför i helvete skulle det vara det? Det finns ju ingen som helst logik i det. Och hälften tycker att homosexualitet är farligt för samhället. Mycket farligt, dessutom! Okej där skrattade jag faktiskt.

Ursäkta mig, du där! Ja du. Vad heter du? Nils, ja du Nils, vet du, homsexualitet, det är farligt för samhället! Du måste akta dig! Akta dig för homosexualitet! Det är farligt! Fattar du! Inser du vad i helvete vi har med att göra! Förstår du inte vad som kan hända!?  Vi svävar ju i livsfara! Balanserar på bödelns yxegg som är kanten till dödens djupa mörka avgrund!
Vi måste agera! Vidta största möjligatse försiktighetsåtgärder! Ring Anticimex! Sterilisera staden! Laminera folk så att smittan inte sprids! Staden ödeläggs i ett viralt utbrott! Jordens undergång! Ragnarök! Armageddon! Apocalypsen! Götterdämmerung! Överreaktion! Nils dog visst på fläcken i ett hastigt och lustigt insjuknande i homosexualitet där.


Åter till verkligheten även om det lät komiskt att homosexualitet skulle vara en sammhällsfara. Jag vet inte hur de tänker där. Det enda skulle väl vara att människoproduktionen skärs ner, vilket bara är bra.
Men de kanske syftar på att folk blir misshandlade. Jajustdet! Homosexualitet föder våld. Men bögar och flator går väl inte runt på stan och misshandlar folk på grund av sexualitet? Det är det ju heterosexuella smygbögar som gör. Aha! Jag fattar, homohatare anser att homosexualitet föder våld, eftersom att de då måste gå ut på gatan och slå ner folk, usch och fy. Men om homosexualiteten skulle försvinna skulle de stackars homohatande sjukdomsförhindrarna inte behöva slåss. Vilken logik!

Åter till det där tjafset om sjukdom. Nu är jag riktigt sugen på att höra en vettig teori om varför homosexualiteten skulle vara en sjukdom.
Det var ju en dum nolla på aftonbladet som kommenterade också. RoyMan kallade han sig och såhär sa han:


"Jag tror också att homosexualitet är en sjukdom, annars skulle vi vara skapta annorlunda. Varför ska man hymla om det. Vad spelar det för roll, man är den man är, det är inget man valt själv. Huvudsaken är väl ändå att man är en bra människa, sexualiteten är bara en liten bit av personligheten och väldigt privat. Det finns dom som har värre sjukdomar än så, "riktiga sjukdomar"."

Uppenbarligen är han en dum och korkad idiot och han har redan fått lite svar på tal på Aftonbladet så jag orkar inte ödsla tid på honom.

xyman säger såhär i artikelns kommentarer:
"I Sverige MÅSTE man tycka att homosexualitet är normalt, förunderligt."

Och det känner jag igen avsevärt. Min personliga åsikt är: Nej man måste inte tyckta att vissa saker är normala men man ska respektera folk som individer ändå.

Homosexualitet är ingen jävla sjukdom, tror man det är man fullkomligt och komplett dum i huvet. Riktigt jävla blåst. Jag skulle nästan vilja säga efterbliven men det är förnedrande mot efterblivna.
Homosexualitet innebär att man blir sexuellt attraherad av samma kön. Kille tänder på kille, tjej tänder på tjej, enklare kan man inte sammanfatta det.

Så i sådana fall borde ju fotfetishism vara en sjukdom också. Så allt man tänder på, ja vafan mer kan man tänkas tända på, transor, älgar, politiker, snus, underkläder, falukorvsstora dildos, sjuksköterskor och doktorer, hår, näsor, skit, piss, läder, piskor, vitrinskåp, garnnystan och soffbord och fan och hans moster. Tänder man på något av det eller något annat, då har man en sjukdom. Det finns inte rum för diskussion, så är det bara. Balappahapp du har en sjukdom, gosse lille, om du tänder något. Så är det.
Det är ju samma sak med äppelpaj. Jag tycker om äppelpaj men jag avskyr blåbärspaj. Alla som gillar blåbärspaj har en sjukdom. Att gilla blåbärspaj är en fara för samhället.
Jag tycker om att ha ost på chips, jag har en sjukdom. Samma princip. Folk maskerar oförståelse och rädsla med annat skit, och i detta fall "sjukdom" för att det lättare ska gå att förklara.

Tänk va, när forskarna uppfinner vaccin mot homosexualitet, då blir ni smygbögar och homofober allt glada va.

Hör inte folk hur dumjävla idiotiskt det låter!? Jag skiter väl i om folk tycker illa om homosexualitet. Alla har rätt till egna åsikter vad de än må vara, men sexualitet och sånt, det är inga jävla sjukdomar, och det, det är ren och skär och blå och gul och röd och sann, jävla underbar, vetenskapilg fakta!


Man kan ogila homosexualitet, precis som vad som helst, det ska ingen hålla på att klanka ner på någon för, men man behöver inte ogilla individen för det. Jag tycker inte att bögerier är speciellt upphetsande men inte fan hatar jag folk för det. Det skulle rentav vara kul att träffa em homofil, det har jag inte direkt gjort. Eller jo, i mellanstadiet fick vi besök av en bögelibög och en bisexuell brud från RFSL som snackade lite om bögerier och flatande, det vill säga homosexualitet, det vill säga ett helt friskt sexuellt intresse.


Så till alla er homofiler därute, jag tror inte ni smittar. Ni som är gay och stolta får väl vara det, och ni som är homohatare och stolta, får väl vara det också, även om jag tycker det är djävulskt irriterande när folk ska gå runt och vara stolta över saker hela jävla tiden. "Jag är gay och stolt!" eller "Jag är invandrare och stolt" eller "Jag är sosse och stolt!" eller "Jag är kuksugare och stolt!" vafan det har du ju fan inte åstadkommigt själv, hur fan kan du vara stolt över det? Okej det sistnämnda kan man åsdtadkomma själv.
I sådana fall så kan jag säga att jag är hetero och stolt! Och jag älskar chips med ost! Jag är faktiskt stolt över det. Buhu! Nu borde jag starta en festival för minoriteten av folk som gillar chips med ost på. Inte fan är vi många inte, kan jag tro.

Jag ska väl göra en ny omröstning om homosexualitet och sjukdom. Folk verkar inte vilja rösta på den nuvarande. Det känns som om folk alltid håller käften när människors värde kommer på tal. Är folk verkligen så rädda för att säga sina åsikter? Man måste ju tycka att alla är lika mycket värda. Puttenuttigt värre! Gulligull! Precis som att homosexualitet måste vara en sjukdom.
Jag dömmer ingen på grund av åsikter, jag dömmer på grund av handling.

Nu blev det mycket skrivet,jag hoppas att det är till belåtenhet.
På återseende.

//Herger the Joyous

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herger - 24 juli 2011 22:19

Jag märkte nyligen att någon kommenterat på mitt senaste inlägg angående de pissfula pälsmössorna, av jävla dumknullad fittskalle som kallar sig själv "Bullen"; bara namnet låter efterblivet. Hur som helst så kommenterade han på mitt förra inlägg som...

Av Herger - 24 februari 2011 00:41

Jag är så jävla trött på fuskare. Jag spelar aldrig med sådana personer i vilket fall som helst men det uppstod en diskussion på jobbet angående fusk ochen kollega tyckte att jag borde hänga ut fuskare som ett av jordens avskum. Vilket de är. Trots a...

Av Herger - 15 februari 2011 22:33

Jag är tillbaka, och jag är så in i helvete förbannad!Såg ett reportage om den där jävla pälsmössan med en stor boll på toppen. Hur någon kan tycka det är snyggt och vilja gå runt på stan och se ut som en jävla glasstrut är för mig obegripligt och de...

Av Herger - 8 februari 2010 22:56

Paprika är fanimig helt jävla djävulskt.Okej, det är ingen maträtt, men det är djävulskt äckligt ändå.  Jag har aldrig gillat grönsaker i allmänhet även om vissa är goda ioch det går inte hand i hand med att jag vill äta mera grönt. Och paprika är vä...

Av Herger - 2 februari 2010 17:54

Det är något som idag är så äckligt värdelöst som drar på resurserna. En nolla av hundra använder telefonkataloger och det är INTE en godtagbar anledning att fortfarande dela ut skiten. Igår gick jag runt på jobbet och slängde en hel fucking jävla dr...

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards