Alla inlägg under juli 2009

Av Herger - 21 juli 2009 22:48

Det är så jävla händelselöst på jobbet, så här kommer en liten repris kan man säga.
Detta är en händelse som inträffade på samma jobb, två år tidigare. Datumet minns jag inte. Jag hoppa bara att folk läser det trots den inte så lockande titeln på inlägget.
Nåja, men som sagt, detta är en repris, och är kopierat från när jag skrev ner den för två år sedan.


Jag är otäckt förbannad. Förra veckan hade några värdelösa och misslyckade ungdomar (antagligen ungdomar) slitigt bort mittenbrädorna från bänkarna i centrumet. Jag och min polare skulle fixa dit dem igen. Jag är inte arg för att plankorna slets bort trots att det var totalt onödigt och ett allmänt själviskt och äckligt beteende.

Jag tyckte det var kul att skruva dit dem igen eftersom jag gillar att arbeta med verktyg. Nåja, det som jag är arg över är att när vi skulle skruva fast dem igen så var det en ful, äcklig, rynkig stinkande, rökande kärring med rullator som satte sig vid oss och började sprida cancer och föroreningar, med anadra ord hon rökte.

Jag har oerhört svårt att säga ifrån och jag kan inte vara otrevlig och särskilt inte i jobbet eftersom kräket var en hyresgäst Men jag har bestämt mig för att stå på mig själv så jag ber vänligt och respektfullt.
"Ursäkta, skulle du kunna gå en bit bort och röka medan vi arbetar, jag gillar inte cigarettrök."
Och det finska levande russinkräket tände till direkt "jashå! shka jaa flutta påå mij!? mann fåår rööka ote! deet varr dee verschta!"
Jag bet sönder underläppen och gjorde allt för att inte köra in tryckluftsborren i pannan på den stinkande rynkfittan och sa ännu vänligare "Jo, det är klart, men jag ber dig vänligt att flytta dig och det finns gott om plats i centrum” Med andra ord det var inte en jävla käft där! ”Jag är allergisk mot rök (ja jag är känslomässigt allergisk mot rök så jag ljög inte)"
Det finska stinkande krokodilskinnet bara fortsatte med sin finska kärringbrytning "Meenn heeerregod! dee ee ote mann schka vell fo roka oote otan att fåålk kåmmer å klaagarr!?"

 
Jag sket i det och fortsatte jobba och min polare och jag diskuterade hurvida hon inte hade rätt att leva eller att hon inte förtjänade att leva och jag tänkte bara på hur jag ville krama åt hennes klena lilla rökarstrupe tills livet sakta lämnade hennes värdelösa kropp.
Iallafall så kommer morsan som jobbar på samma jobb, och kärringen skvallrade för lilla mamsen "Veet do vaad hann saa!? "Kann inntee doo gåå BORRT å rooka!?" senn nääär ääär det forbjooodett att roooka oote!?" morsan sa bara "jasså, ja det ska han inte göra om." och så sa morsan till mig lite smidigt när tanten inte hörde "du får tänka på vad du säger till folk/hyresgästerna." MEN FÖR I DE FÖRBANNADES FINSKA  HELVETE! Det är klart jag tänkte på vad jag sa! Det var därför jag talade vänligt! Hade jag inte tänkt efter så hade jag förmodligen sagt såhär "Ursäkta ditt lilla småaktiga, avokadoliknande, illaluktande, värdelösa cancerspridarkräk, men om du inte tar din äckliga cigarettjävel och far åt FITTHELVETE genast så kommer jag att vrida om magsäcken på dig med tryckluftsborren!"
Men neeej! Jag fick sitta och ta skit och hålla min jävla käftjävel stängd för att skrynkrynkfittan ska få som hon vill! NU är du nöjd va, jaa! sitt där du och mys med dina äckliga cancerspridande njutningsmedel, ditt jävla ÄCKEL!
Hoppas att du dör.

Sedan satt hon och hennes fula rökande kärringpolare och skvallare och viskade och pekade på mig och min kompis. Jävla vidirga sluskäckel, skaffa ett liv och gör något vettigt. Men det är väl inte så lätt när man är sjuttio år och inte kan annat än att vara dryg och självisk mot folk och omgivningen.
Hennes polare är så jävla dryg. Henne orkar jag inte ens prata om.


En del hyresgäster tror att de ska ha allting serverat på ett fat och att man ska behandla dem som kungar! De är som bortskämda snorungar!
Nåja egentligen var det hela inte så farligt men det är principen. Jag är alltid trevlig mot folk och tillmötesgående. Jag ber om ursäkt när jag stöter till någon eller står i vägen, jag säger "ursäkta" när jag vill fråga om något, jag håller upp dörren åt folk, jag säger tack när någon håller upp dörren åt mig osv, då är det väl för fan inte för mycket begärt att folk uppträder lika dant mot mig? Så jävla svårt är det inte att visa lite vänlighet och artighet?

Nu till 21 Juli 2009
Jävla äckelkäring hon var. Morsan berättade för några månadersedan att äckelt dött. Jag kan inte säga att jag tycker det är speciellt synd. Hon var en sammhällsplåga och en självisk finsk liten fittskalle.
Min sista hälsning till dig: Jahapp så kan det gå va! Hoppas de brännde upp din rullator så blev det lite värme tack vare det, någon nytta ska man väl få ut av dig din satans samhällsbelastare.

 


Av Herger - 16 juli 2009 03:29

De kan suga kuk i helvetet och dö! Jag sitter och bjuder som en tokig på ett auktionshelvete fem minuter innan avslutning och den säger "tack för ditt bud" varenda jävla fittgång, men sen så ser jag att budet som var innan mig ändå är högst, så på något förbannat jävla idiotsätt så registrerades aldrig mina bud och jag förlorade auktionen. Fyfan i helvete vad irriterande och förjävligt.
Sånt här ska inte hända, och som jag ser det är jag den rättmätige ägaren till auktionens varor och Tradera är rättmätig ägare till en stor och brutal jävla avlivning. De är idioter och värdelösa, misslyckade fittnollor!
Till råga på allt stod det också på auktionen hela tiden "ditt maxbud" som var över det som stod innan, så varför i hela jävla dumhelvete gällde inte det då!?

Så är jävla förbannad har jag inte varigt på länge!

Av Herger - 13 juli 2009 20:52

Idag på jobbet så hörde jag en reklam på radion. Just nu kan jag inte minnas på rak arm vad som sades men det var i vilket fall som helst ett erbjudande från Media Markt där de uppmanade att gå in på deras hemsida för att läsa mer. Vafan ska Media Markt ha en hemsida för när de ändå inte har ett sortiment med tillhörande priser, så att man kan se deras produkter!? Istället måste man åka ut dit och kolla i butiken.
Om man nu inte råkar se något av deras jävla reklamutskick som kommer då och då i brevlådan.
Dyra är de dessutom. Nåja några saker har väl varigt billigare än på andra ställen, men det var fan inte mycket av det jag sett. Sluta skryta om att ni är så jävla billiga när ni fan inte är det, och skaffa en ordentlig hemsida för i helvete!

Av Herger - 12 juli 2009 22:45

Jag är så jävla trött och beviken på skitfilmerna som Disney spyr ur sig nuförtiden. Disneys stil har ändrats markant och den blir bara sämre och sämre.

De går inte på känslor längre, bara dum humor non stop rakt igenom. Det ska alltid vara minst en elle två karaktärer vars personlighet består av att vara tokig och springa omrking och vara högljudda.
De bäddar in massor av vuxenskämt och löjlig kiss och bajshumor och grejen är att det då inte går att se varken budskap eller skönheten i historian, utan folk (mest ungar) sitter bara och skrattar åt pisshumorn istället.
Utom jag då. Jag kan dra på munnen någon gång ibland, men mest sitter jag och vill ha en känslosam film med gammal disneyhumor.
Inse att den gamla stilen också är rolig, och bättre! Och filmernas skurkar DÖR inte ens längre! Fyfan vad mesigt. Det är väl gnälliga och fjolliga föräldrars fel.
Jag hörde av en kompis att tydligen har disney dragit ner på sånger i Disneyfilmer för att vuxna inte gillar att se sånt, så filmerna tappar tittare. Men vad fan säger jag bara. Visst jag brukar bli "fan, nej! Nu ska de sjunga också!" sådant kan vara jävligt drygt i tecknade filmer. Men I gamla disneyfilmer var låtarna oftas jävligt bra och passade in.

Vuxna förstör det mesta.

Det är ett fåtal av Disneys filmer sedan Tarzan som faktiskt är bra. Man kan räkna dem på en hand.
Dessutom är jag så jävla trött på denna CGI-hysteri som förstör alla potentiellt bra filmer. Nästan alla filmer nuförtiden ska vara CGI-animerade och det är så jävla fult och tråkigt. Varför gör de så? Bara för att de KAN eller!?
Den enda CGI-animerade filmen som Dsiney gjort som är bra, som jag kan komma på på rak arm är Toy Story. Disney ska inte göra CGI.
Och nu när jag tänker efter ligger nog inte Disney bakom majoriteten av alla de nya CGI-filmerna och tacka fan för det.


Så fort man går på bio ser man posters på nya CGI-filmer och varenda jävla en nästan, handlar om något djur som det är synd om, en loser som ingen känner till eller gillar, som ska skaffa sig självkänsla och respekt från omgivningen. Eller liknande. Jag skulle kunna på två minuter hitta på en plot till en typisk CGI-animerad barnfilm.

Detta är Sorken Sonny som inte har några vänner, ingen ser honom och ingen lyssnar på honom. Hans enda vän är flugan Freddy.
En dag blir hans stad invaderad av onda örnar som vill äta upp alla sorkinvånare i Sorköping.
Alla flyr i panik, och den enda som har en plan, är Sonny, men hur ska han få folket att lyssna.

Byt ut Sorken Sonny mot, Krokodilen Klasse, Bävern Bernard, Grisen Gary, Ormen Oskar så har ni ännu mer material till disneyfilmer.

Jag blev så jävla förbannad när jag såg att Rapunzel ska bli CGI, en äkta gammal bröderna Grimm-saga som skulle göra sig så bra i gammal klassisk Disneystil, men neeeej, den måste bli CGI såklart! För detta ör 2000-talet och då måste allt göras med datorers hjälp.
Jävla dumma idiotiska AS! Själviska helvetesäckel!

Nåja, Prinsessan och Grodan blir tecknad, och den såg faktiskt riktigt bra ut på bilderna.
Med tanke på att den senaste genreationen av tecknade disneyfilmer är skitfult ritade. Ser åt helvete ut.
Kantiga kroppsdelar eller fula former på armar, muskler och fan allt. Det var väl i Herkules där stilen började ändras. Men Herkules är ändå bra trots det.
Gamla Disneyfilmer är så otroligt mycket snyggare. Disney är lata korkade och själviska kräk!

Ta till exempel Lilo och Stitch, visst den var ganska bra som film, men det var ingen Disneykänsla för fem ruttna röda jävla ören!
Kejsarens nya stil var jättekul tyckte jag, men det var inget disney över den.

En film som faktiskt kändes som Disney, eller nej bättre upp. Det var Shrek, och Shrek 2. Trots CGI. De var ena riktigt jävla skitbra filmer. De var inte ens Disney, det var Dreamworks. Mycket snyggare CGI än Pixar. Dreamworks gör bra filmen.

Vi ska fan inte tala om dagens barnprogam. Värdelöst skitfult skit. PÅ min tid var barnprogrammen så jävla mycket bättre. Farsans flickvän säger "det är för att du växte upp med de programmen" Ja givetvis är jag oerhört nostalgisk av mig, och det ligger en del logik i det, Men jag kan ändå se skillnad på bra program. Jag gillar några av den nya generationens
barnporgram också. Spongebob Squarepants är ett topprogram för alla.

Så snälla Disney, sluta förstöra! Och snälla gnälliga föräldrar, sluta förstöra!

Av Herger - 10 juli 2009 12:59

Det är något som alla tycker är skitirriterande och inget man kan göra åt, men jag undrar varför föräldrarna inte får ungarna att knipa käften. De försöker inte ens, oftast.
Fattare de inte att folk inte orkar höra deras ungars jävla okontrollerade skrik och skit? Alla tunnelbanetåg borde vara utrustade med en liten vagn längst bak, som är ljudisolerad, där inne kan föräldrarna  och medhavda barn sitta och gapa så mycket de vill.
Egentligen borde man ha öronproppar med sig vart man än går, folk för så jävla mycket oväsen.

Av Herger - 8 juli 2009 20:54

Den jävla asfaltsnissen som kom på idén med skyddsskor av såkallad "träskomodell" är ett dumt jävla as som förtjänar att få stryk därefter.

Jag borde aldrig beställt en sådan modell när jag skulle fixa jobbkläder. Och samma jävla dojor har jag haft tre år i rad nu.

De skaver på sidan av stortån, man har för lite rörlighet på tårna, och det där jävla elastiska bandet runt hälen sitter löst så att man trampar snett hela förbannade tiden! Man kan inte gå fort eller springa för då trampar man snett eller så lossnar skon. Det kan vara för att de är snäppet förstora, men det är en skitmodell också.
Och något av det värsta, hälen är en centimeter högre än resten, så det blir som en jävla klackskodesign på skiten så det är obehagligt att gå! Vad i helvete tänkte asen på som tänkte ut helvetet!?

När man gått en hel förbannad arbetsdag i dessa skor, och sedan byer om att tar på sig ett par vanliga, fritidsskor. Gympadojor eller något likande skit så känns det så befriande att det känns som att man kan gör allt. Bara lyfta armarna och flyga iväg eller sopa till en rökare och komma undan med det.

Av Herger - 7 juli 2009 00:53

Hundkadaver i gränd denna morgon. Nej jag bara skojar. Men på tal om hundar, så är jag jävlar i helvetes ännu mer tröttare än innan. På vadå kan man fråga sig? Jo på att hänsynslösa jävla skitkräk inte plockar up skiten efter sina hundjävlar!
Jag klippte gräs idag och jag vet inte hur mycket förbannad jävla hundskit det låg över jävla förbannade skitallt! Och till råga på "jävla förbannade skitallt" så körde jag över flera med gräsklipparhelvetet och det smetades ut och stank och jävlades och jag fick det under hälen på mina jävla värdelsöa skyddsskor med stålhätta.

Det är så jävla äckligt, och det ska vi icke äckliga få leva med för att vidriga själviska hundägare inte kan plocka upp efter sina hundar. Fyfan, folk som inte plockar upp skiten förtjänar helt ärligt  att förtära den! Man borde tvångsmata de samhällsplågande skitspridarna med hundskiten.
Tänk bara att få spänna fast dem på ett bord, fästa en kirurgisk käkspärr mellan deras äckliga käkar, tjoffa in en fet plasttratt mellan läpparna och sedan strykpressa hundskiten rakt ner i halsen på dem.
"Svälj och dö! Ät upp skiten för att sona ditt brott ditt vidriga as."


Detta mentala scenario kan ni leka med nästa gång ni ser en hänsynslös dumjävel som inte plockar upp.

Seriöst tänk på att andra går utomhus. Marken tillhör inte er, så om ni inte vill plocka upp skiten efter hundarna så låt dem skita i era hem istället!


Och jag ska fan inte ens tala om asen som inte kan ta hänsyn till mitt gräsklippande, igen... Fyfan vad trött man blir.
Jag hoppas att ni respektabla medborgare haft en bra dag.
Nåja, min var inte så jävla dålig den heller.

Av Herger - 4 juli 2009 22:35

Det är så typiskt att folk inte kan låta bli att stanna upp mitt i vägen, till exempel i mataffärer och skit. Stå inte och vänta på att ni ska bli smartare, för det lär inte hända, jävla rikspuckon. Man går inte tre till fyra personer på rad med en hastighet på en meter i timmen framför den enda jävla ingången eller vad det nu är man ska igenom eller förbi. Det säger sig självt och det kallas VJF - Vanligt Jävla Folkvett!
Så till er jävla sega skosuleutslitare som stod i vägen för mig häromdagen vill jag bara säga en liten liten sak lite halvvänligt sådär. Stanna hemma nästa gång förfan era förbannade pensionärshelveten!

Observera att mitt hat för blockerare går djupt tillbaka. Det är inte så att jag exploderade på grund av de vandrande 40-talsrussinen som inte kunde gå fortare än sitt överläppshår växer.
Alls icke. Folk gör det hela tiden överallt och det är inte bara jag som provoceras och irriteras.

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards