Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Sluta särskriva era jävla obildade nollor!

Av Herger - 17 september 2009 15:27

Särskrivning är fult, äckligt och jävligt störigt och jag är trött på att dag ut och dag in se folk skriva isär ord som ska sitta ihop. Så jävla svårt kan det väl inte vara? Visst engelskan skriver isär ord så den är väl lite bov i dramat.

För helvete liksom, halva Sverige kan ju inte vara dyslektiker. Jag tror till och med att det är mer än halva Sverige som skriver som ena riktiga rödsprängda rövhål. Särskilt ungdomarna. Man blir ju så jävla trött på att läsa när folk inte kan skriva korrekt. Jag brukar säga ”det behöver inte vara perfekt, men det ska vara korrekt”.

Undrar om en särskrivare någonsin läst sin egen text, borde de inte märka felen själva?

Det känns som att detta inte borde vara ett problem som är svårt att lösa, det är väl bara att ge fan i att skriva isär orden!

Det heter ”kaffebryggare”, du uttalar väl inte ordet "kaffe bryggare"? En gång i högstadiet var jag med om en som uttalade ett ord så, men det var nog ett misstag och han var dum i huvudet, ett riktigt jävla asshole.

Hur som helst han och en annan som också troligen var dum i huvudet pratade om chips eller om cancer. KIllen sa "Men chips, det är cancer framkallande" svårt att skriva exakt hur det lät, men det var så jävla kul. Jag garvade så att jag nästan spydde upp min lever. Han lät ännu mer dum i huvudet än han redan var.


Men nu ska jag vara snäll igen och ge er, små särskrivarlöss en liten fin lista som ni kan öva med.


spisplatta - rätt

spis platta - fel

sjuksköterska - en som tar hand om sjuka

sjuk sköterska - en sköterska som själv är sjuk. Det var väl inte så svårt, va?

dumskalle - rätt

dum skalle - fel

fjärrkontroll - rätt

fjärr kontroll - fel

söndagsbilaga - rätt

söndags bilaga - ...Söndagen fick stryk i bilen? DET GÅR INTE!

tvättkorg - rätt

tvätt korg - fel

glassmaskin - rätt

glass maskin - fel

kuksugare - rätt

kuk sugare - fel!

Nu räcker det, jag pallar inte, listan kan ju göras oändlig. Mitt sista ord för den här gången blir följande: Lär er skriva som vettigt folk eller låt bli att skriva över huvudjävlasöndagsbilagataget!

 
 
Tigermamman

Tigermamman

17 september 2009 16:11

Särskirva???

http://www.tigermamman.bloggagratis.se

 
Lena M

Lena M

19 september 2009 15:28

Härligt med folk som säger ifrån på skarpen när det gäller viktiga saker!

Jag älskar din blogg. Jag gnäller en hel del själv i min egen blogg, men du gör det ju så mycket bättre!

Lägger till en länk till din blogg från min bloggsida om det är okej för dig?

http://lm.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Herger

21 september 2009 23:54

Tigermamman, missen är nu fixad, så du kan vara fullkommligt lugn.

Lena M; Tack för de fina orden. Självklart får du länka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herger - 24 juli 2011 22:19

Jag märkte nyligen att någon kommenterat på mitt senaste inlägg angående de pissfula pälsmössorna, av jävla dumknullad fittskalle som kallar sig själv "Bullen"; bara namnet låter efterblivet. Hur som helst så kommenterade han på mitt förra inlägg som...

Av Herger - 24 februari 2011 00:41

Jag är så jävla trött på fuskare. Jag spelar aldrig med sådana personer i vilket fall som helst men det uppstod en diskussion på jobbet angående fusk ochen kollega tyckte att jag borde hänga ut fuskare som ett av jordens avskum. Vilket de är. Trots a...

Av Herger - 15 februari 2011 22:33

Jag är tillbaka, och jag är så in i helvete förbannad!Såg ett reportage om den där jävla pälsmössan med en stor boll på toppen. Hur någon kan tycka det är snyggt och vilja gå runt på stan och se ut som en jävla glasstrut är för mig obegripligt och de...

Av Herger - 8 februari 2010 22:56

Paprika är fanimig helt jävla djävulskt.Okej, det är ingen maträtt, men det är djävulskt äckligt ändå.  Jag har aldrig gillat grönsaker i allmänhet även om vissa är goda ioch det går inte hand i hand med att jag vill äta mera grönt. Och paprika är vä...

Av Herger - 2 februari 2010 17:54

Det är något som idag är så äckligt värdelöst som drar på resurserna. En nolla av hundra använder telefonkataloger och det är INTE en godtagbar anledning att fortfarande dela ut skiten. Igår gick jag runt på jobbet och slängde en hel fucking jävla dr...

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards