Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Människoäcklen ska ge fan i lodjuren och vargarna!

Av Herger - 19 januari 2010 19:30

Läste en vidrig artikel i någon tidning häromdagen. Det var nog Metro. Jag har inte kvar den så jag kan inte citera något, men det handlade om att de där jävla skithögarna som bestämmer vad som får och inte får skjutas, har bestämt att man kan skjuta av en till tre lodjur i stockholm för att det finns tillräckligt många. Samma sak med vargar, som de också sköt utan vettig anledning nylogen.

Jag blir så jävla förbannad och äcklad över sånt skitsnack. Skjut av ett gäng människor istället! De finns det tillräckligt av för att man ska kunna ta minst hundra i varje stad om inte mer.

Helt jävla ärligt skulle jag hellre se att man oprovocerat sköt ihjäl människor än stackars vargar och lodjur och björnar. Och dessa djur som bland annat är hotade arter och fridlysta.

Människor är så jävla vidriga och de tror att de kan göra vadfan de vill.
De sitter och bestämmer att andra levande varelser måste avlivas, för människans bästa såklart, men det säger de inte, men alla vet det.


Jävligt arg blir jag också när någon nolla blivigt skadad eller dödad av en björn eller liknande, då skickar man ut ett gäng äckliga jägare i skogen för att leta rätt på den och avliva den. Jaha? Men alla människormördare då? Som också kallblodigt mördade någon, ska man inte skicka ut tre jägare efter dem, för avlivning?
Det är precis samma sak att avliva ett djur som dödat en människa som att avliva en människa som mördat en människa. Ett liv är ett liv, oavsett om människor har ett högre medvetande. Jag skiter fullständigt i om en björn bet någon jävla lantis, Bertil Nilsson 63 i Bollnäs eller något liknande. Visst tråkigt för Bertil och jag skulle själv inte vilja bli attackerad av en björn, men björnen kanske hade anledning?
Skillnad vore det ju om björnen härjade runt i trädgården hejvillt, men när den drar sig tillbaka, då är det väl för i helvete inte nödvändigt att följa efter den bara för att avliva den. Men då kommer det väl någon fjant och piper; Men björnen kanske skadar någon igen!"
Och jag vill inte ha några jävla påhopp om att vara överintresserad djurfanatiker eller något sådant. En djurfanatiker är en sån som Pelle Dumskallen Melkersson i Saltkråkan. "Men jag tycker daggmaskar också kan få leva" självklart men att använda daggmask som agn är inte detsamma som att stampa ihjäl den hänsynslöst bara för att man kan eller tycker att det är kul. Skillnad.


Så till alla som skjuter våran fina rovdjur i Sverige, dra åt helvete och jag önskar innerligt att ni dör för ni är inte mer värda än så.


//Herger the Joyous, always striving to find ways to make this world a better place

 
 
shewolf

shewolf

19 januari 2010 21:04

Skitbra inlägg du skrivit...håller helt med dig...

http://shewolf.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Peter

21 januari 2010 00:41

Hej Herger!
Jag tycker det är jättebra att du skriver vad du tycker och vågar stå upp för det.
För övrigt tycker jag att du är en idiot och borde ta livet av dig.
Tack på förhand!

 
Herger

Herger

21 januari 2010 11:18

Hallå. Peter. You made my lunch. =)

Så jag är en idiot och borde ta livet av mig? På vilka grunder har du kommigt fram till detta? Motivation och argument, tack. Vet vore ju mycket bätter om folk kunde tala om för mig VARFÖR jag är en idiot. Jag talar ju om för andra varför de är idioter.

http://stoppaidioternu.bloggagratis.se

 
 Maria

Maria

21 januari 2010 13:20

Hej, du har mitt svar i min gästbok, på din kommentar.
/Maria

http://bibelord.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karl von Randolf

22 januari 2010 21:19

Själv har jag ett anspråkslöst förslag på hur vargfrågan skall lösas. Jag har talat med flera olika betydande riksdagsmän och föreslagit att alla vargar skall sättas i ett koncentrationsläger. På så sätt kan de vara till allmän nytta och utgör ingen fara för allmänheten.

 
 Maria

Maria

23 januari 2010 18:05

Hej Herger
Nu kommer mitt svar på dina frågor
Ja jag tycker du är okunnig, men det måste ju bero på att du inte känner Gud som jag gör. Bibeln skrevs för ca 2000 år sedan, ja. Men som de flesta tror så tror de att den skrevs av "vanliga" människor, alltså vemsomhelst. Inte sant.


Den skrevs av de människor, (kallade profeter för att de bar fram Guds ord) som fick direkta tilltal från Gud att skriva det han bad dem om. Bibeln var inte i sin fullhet på den tiden, men kom till helt o fullt senare. Så de som skrev den fick s k order av Gud.


Jag klandrar INGEN som inte vill tro, men jag vill visa på tro, att den bär, att den håller, att den är en verklighet, och ja det är övernaturligt på ett sätt.
.
Jag blev frälst genom en telefonlur i ett samtal, och det är det bästa som hänt mig och det som senare följde, då min tro växte till det Gud ville. Gud har gjort mååånga under i mitt liv.
Gud straffar på den yttersta dagen, den största synden enligt honom är att inte tro.


ATt tro handlar om att verkligen veta att Gud är Gud, att Jesus lever, eftersom han är uppstånden från korset där han dog för mänskligheten. Om du fattar det eller inte det vet jag inte, men det är det glada budskapet till människorna.


Ja det kommer dumhet och ondska genom religion! MEN: Tro är egentliogen ingen religion, det är islamister, katoliker, genom tiderna som kallar sig tro på en religion.
Religionen dödar, men tron ger liv. Ser du skillnaden?


Att som jag ha en tro på en levande Gud, det gör gott, och inga varmt djupt troende startar krig eller korståg.


Vetenskapen är sådant som människor vet, och nu har till och med vetenskapens värld skrivit om att det måste finnas en Gud.


Jag är alltså inte RELIGIÖS, eftersom jag inte tillhör vare sig kyrka eller samfund, jag har gått ur, precis som Gud ber oss gå ut ur Babylon.


Religiös kan man kalla dem som går i kyrkan och ser allmänt fromma ut, men som inte älskar Jesus och gör det han ber dem om! Förstår du skillnaden?


Vetenskapen i detta fallet har inte en tro på Gud, så hur skall de kunna veta vad som finns i en troendes hjärta?
Hade jag inte haft en tro hade jag varit död idag, men Gud visste att frälsa mig/rädda mig.


Hur jag kom fram till min tro, var att jag bara visste att jag visste att Gud älskade mig o ville jag skulle följa honom, och det hände.
JO jag kan säga att Gud är sanning, jag kan ge dig hur många bevis som helst, men det tar för lång tid här.
Maila mig i stället på gudrun.reponen@tele2.se


och läs min andra sida: http://www.jesuslever.eu/gospel/ där kan du få svar på ALLA dina frågor.


Jag missbukar inte så därför kommer inte min tro av att röka på som du säger. Det är kränkande av dig att uttrycka dig så.
Jesus säger: jag är vägen sanningen och livet. Och det är sant.


Jag svarar på det du skriver på denna sida, och vill du ytterligare ha svar får du maila mig på ovanstående adress.
Jag svarar men jag "tjötar" inte med folk för tjötandets skull. Jag ger dig svar på hur jag menar, punkt slut.
Vettet fick jag då jag fick en tro, det bästa som hänt mig.
Jag lever för Jesus och för frälsning för människorna.


Denna jorden kommer att gå under och det kommer att bli svåra tider, så människor borde tänka om. Det finns både himmel och helvete och det är dags att tänka på var man vill tillbringa evigheten. Häls Maria

http://bibelord.bloggagratis.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

25 januari 2010 15:31

Jag som lever bland skjutgalna norrlänningar som är jätterädd för varg och björn och anser att dom ska utrotas tycker att det är fjantigt. Den största faran vi har omkring oss är lastbilar och berusade människor inte djuren. Jag bor i skogen och är inte ett dugg rädd.
Männen vill inte ha någon konkurens om bytesdjuren men det vill dom inte erkänna. Stenåldersgener som sitter kvar.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herger - 24 juli 2011 22:19

Jag märkte nyligen att någon kommenterat på mitt senaste inlägg angående de pissfula pälsmössorna, av jävla dumknullad fittskalle som kallar sig själv "Bullen"; bara namnet låter efterblivet. Hur som helst så kommenterade han på mitt förra inlägg som...

Av Herger - 24 februari 2011 00:41

Jag är så jävla trött på fuskare. Jag spelar aldrig med sådana personer i vilket fall som helst men det uppstod en diskussion på jobbet angående fusk ochen kollega tyckte att jag borde hänga ut fuskare som ett av jordens avskum. Vilket de är. Trots a...

Av Herger - 15 februari 2011 22:33

Jag är tillbaka, och jag är så in i helvete förbannad!Såg ett reportage om den där jävla pälsmössan med en stor boll på toppen. Hur någon kan tycka det är snyggt och vilja gå runt på stan och se ut som en jävla glasstrut är för mig obegripligt och de...

Av Herger - 8 februari 2010 22:56

Paprika är fanimig helt jävla djävulskt.Okej, det är ingen maträtt, men det är djävulskt äckligt ändå.  Jag har aldrig gillat grönsaker i allmänhet även om vissa är goda ioch det går inte hand i hand med att jag vill äta mera grönt. Och paprika är vä...

Av Herger - 2 februari 2010 17:54

Det är något som idag är så äckligt värdelöst som drar på resurserna. En nolla av hundra använder telefonkataloger och det är INTE en godtagbar anledning att fortfarande dela ut skiten. Igår gick jag runt på jobbet och slängde en hel fucking jävla dr...

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards