Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Jag är inte negativ, jag är realistisk

Av Herger - 16 september 2009 10:47

Man kallar mig negativ, pessimistisk, hatisk och framför allt gnällig. Men jag är inget av dessa saker, jag är realistisk. Skillnaden kan vara svår att se, men den finns där.
Varför skulle jag vara något av dessa saker? ? För att jag inser problem? För att jag inser sanningen? För att jag inser verkligheten?
Sen har det för mig alltid varigt mera laddat att prata om saker som jag inte finner positiva, och det kan ju bidra till att sakerna låter ännu värre än de ibland är. Ibland, sa jag nu. Det innebär inte att jag har någon form av låtsashat mot saker jag skrivigt om här. Men mera att alla saker inte är lika allvarliga.
Och vem mår inte bättre av att få ur sig lite hat och unertryckt ilska då och då? Annars skulle man ju bli galen.
Snart följer ett inlägg om något som verkligen är värt att hata. Stay tuned.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herger - 24 juli 2011 22:19

Jag märkte nyligen att någon kommenterat på mitt senaste inlägg angående de pissfula pälsmössorna, av jävla dumknullad fittskalle som kallar sig själv "Bullen"; bara namnet låter efterblivet. Hur som helst så kommenterade han på mitt förra inlägg som...

Av Herger - 24 februari 2011 00:41

Jag är så jävla trött på fuskare. Jag spelar aldrig med sådana personer i vilket fall som helst men det uppstod en diskussion på jobbet angående fusk ochen kollega tyckte att jag borde hänga ut fuskare som ett av jordens avskum. Vilket de är. Trots a...

Av Herger - 15 februari 2011 22:33

Jag är tillbaka, och jag är så in i helvete förbannad!Såg ett reportage om den där jävla pälsmössan med en stor boll på toppen. Hur någon kan tycka det är snyggt och vilja gå runt på stan och se ut som en jävla glasstrut är för mig obegripligt och de...

Av Herger - 8 februari 2010 22:56

Paprika är fanimig helt jävla djävulskt.Okej, det är ingen maträtt, men det är djävulskt äckligt ändå.  Jag har aldrig gillat grönsaker i allmänhet även om vissa är goda ioch det går inte hand i hand med att jag vill äta mera grönt. Och paprika är vä...

Av Herger - 2 februari 2010 17:54

Det är något som idag är så äckligt värdelöst som drar på resurserna. En nolla av hundra använder telefonkataloger och det är INTE en godtagbar anledning att fortfarande dela ut skiten. Igår gick jag runt på jobbet och slängde en hel fucking jävla dr...

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards