Alla inlägg under augusti 2009

Av Herger - 29 augusti 2009 03:08

Frekvent ser jag brukar ute, vare sig de kommer från läsk eller öl, men som ofta är mer eller mindre halvfulla. och jag ställer mig då frågan "varför dricker man inte upp när man betalat pengar för det?" Jävligt onödigt och jag är riktigt förbanattrött på sluskarna som lämnar halvfulla burkar i kollektivtrafiken.

Idag på bussen hade något vidrigt sluskpucko ställt en halvfull ölburk på golvet och ni kan aldrig gissa vad som hände när bussen körde och det guppade. Den välte och öl rann över hela det förbannade bussgolvet. Och det är inte första gången det händer. Nödvändigt? Fan i helvete heller, folk, jag menar alkoholistdrägg borde ge helvete i att sprida sin skit på det här sättet. Hur kul är det att åka i en ölstinkande och kladdig bussdjävul!? Inte så jävla roligt som ni verkar tro att det är, era djävulska pisstinkande dräggäckel.

Av Herger - 25 augusti 2009 10:23

Jag fullkomligt helvetesavskyr folk som tutar för att hälsa och skit! Så ini satans helvetes trött. Det är så förbannat irriterande och störande att plötsligt höra massa jävla tutsignaler från inavlade bilförare som tvunget måste hälsa på någon lobotomerad kompis femton meter bort, BARA för att vinka. För helvete liksom, skaffa email eller smsn messenger eller vadfan som helst om du vill hälsa, men sluta för i fotgängarnas förbannade helvete med att tuta!
Dra åt helvete med er allihopa era jävla fridsförstörare.

Av Herger - 24 augusti 2009 21:03

Hallå, jag får be om ursäkt för min inaktivitet igen, men jag har nyligen flyttat och det har varigt mycket att göra. Jag har dessvärre kommigt på ett antal ämnen att skriva om som jag sedan glömt. Nåja några har jag på lager.


Vi börjar med detta. Jag visste inte riktigt hur och vad jag skulle skriva men jag ville skriva någonting om händelsen emd trettonåriga Caroline som blev ihjälslagen av sitt as till farsa. Som jag uppfattat det av det lilla jag läst så inträffade detta i Danmark, men liknande händelser inträffar ju i Sverige också, så jag undrar då, är det bara jag som tycker att man bör införskaffa dödsstraff?


Vanligtvis blir man ju lynchad så fort man nämner ordet för det är så "barbariskt" och "ocivilicerat" men då kan man fråga sig, är det mindre barbariskt att slå ihjäl en iprincip försvarslös trettonåring med en fet skiftnyckel? Knappast.
Vad den där farsjäveln tänkte eller inte tänkte på vet jag inte, men ingen normalt funtad människa slår ihjäl sin dotter in cold blood för att man blir arg. "Det bara svartnade" och "jag ville slå henne medvetslös" hade han senare sagt.
Ja men din dumma äckliga jävel, varför skulle man ens VILJA slå sin dotter medvetslös till att börja med!? Ojojojdå hon hotade dig med en hobbykniv. Du är en fyrtioårig man och hon är en trettonårig flicka, blev du övermannad? Kännde du dig i klart underläge eller?


I mina ögon har aset ingen rätt att fortsätta sitt värdelösa liv. Något av det mest rätta jag hört är "Människor arresteras, hundar avlivas". Hundar är då en metafor i detta sammanhang.
Farsans fortsatta liv är bara slöseri med plats och energi så varför ska han ens få fortsätta finnas?


Men alltd när det kommer till diskussion om dödsstraff så börjar det mjäkas och daltas med argument som "men man förtjänar en chans till" och "alla kan göra misstag" och jag säger då bara men för i dumjävla helhelvete! Att medvetet slå ihjäl någon är inget jävla "misstag"! Så länge man inte är en psyksjuk dåre så vet man precis vad man gör.
Men nu förtiden blir ju mördare stämplade som psykopater hela tiden och jag tror att långtifrån alla verkligen är psyksjuka. Man är inte psyksjuk för att man tar ett människoliv. Man är ett jävla as beroende på vad för liv man tar.


Som de där jävla kräken som slog ihjäl Ricardo eller idiotjäveln som ströp Therese med sin korkade flickvän. Knuffa ner dem för en klippa eller något, de visste och vet PRECIS vad de gjorde. Är man sexton år i sverige har man väl för i helvete någon jävla verkligehstuppfattning?

Slår man ihjäl någon vet man att personen dör. Personen dör. D-Ö-D, personen slutar leva.
Och sen att det inte var avsiktligt att mörda någon, eftersom i den verkliga världen så kan man dö av väldigt lite fysiskt våld jämfört med på film, det är en anna sak men det är ändå en jävla självklarhet! En mentalt frisk sextonåring SKA inse och fatta konsekvenserna av vad i helvete som kan hända om man utövar våld. Om en sextonåring inte gör det är det något allvarligt jävla fel i skallen på denne.


Dessa ungdomar är INGET att sakna i samhället.
Precis som de där jävla invandrarna som var tjugo pers och hoppade på två tjejer och slog ner dem och hoppade på deras bröstkorgar och sparkade dem i ansiktet och grejer. De förtjänar bara en enda sak, och det är döden. Gärna en smärtsam sådan.


Jag är så ini helvetes jävla trött på folk som gör sådant här. Folk tror att de kan göra vadfan de vill. Folk som gör sådant här är inte folk, de är insekter, om äns det.

Jag blev riktigt jävla asförbannad på Thereses mördares advokat också. Han sa i någon jävla intervju att han tyckte det var dåligt att sextonåringen sattes i häkte när det hade räckt med en ungdomasnstalt eller något såndant.

Men vadfan i satansHELVETE din jävla advokatskithög!? Han hade ju förfan mördat en person! Ska han få saft och kanelbullar också kanske? Eller jag vet, vaför har du inte en välkomsfest till hans ära på din lilla dagisdaltande "ungdomanstalt". Eller ännu bätte, lås in dig istället där och tilldela idiotjäveln en riktig och rättvis advokat istället.


Lås in honom och släng bort nyckeln, säger jag.
Folk säger att de är humanistiska och civilicerade och att människan  är utvecklad och mer intelligentare som avskaffar dödsstraff. Och visst, jag håller med, om man jämför hur det var på medeltiden.

Men är det mer humanistiskt att dalta och gulla med kallblodiga mördare än att snabbt avveckla dessa samhällsförstörare med enkla och snabba medel?

Faktan och logiken talar för sig själv, dessa kräk är inte lika mycket värda! Inse!

För några månader sedan startade jag en tråd på Ungdomar.se-forumet och diskuterade iprincip samma sak och där var det en brudjävel som fanimig inte var klok i huvudet för fem öre.

Hon tyckte för det första att mina åsikter var fel, okej men argumentera för din sak då, säg mig VARFÖR jag har fel. Hon tyckte att kallblodiga mördare, våldtäktsmän och barnmisshandlare skulle behandlas som människor, men samtidigt så kännde hon ingen empati för deras offer när hon läste om dem i tidningarna.


Jag blev helt som om jag gått på en promenadväg och en tegelmur magiskt och plötsligt uppenbarade sig framför mig som jag sedan smackat rätt in i utan att se mig för.
Jag kunde banne mig inte fatta mig på dumpuckot. Tyckte hon mer synd om förövarna än om offren? Men efter de två sekundrarna det tog att gå runt tegelmuren så antog jag att det med största sannorlikhet bara var otroligt dåligt formulerat av henne.

På något sätt menade hon väl bara att hon tycker att alla ska ha samma rättigheter, att det givetvis är synd om offren men att hon känslomässigt inte engagerar sig, och givetvis att jag har fel och... Längre kommer jag inte innan den där jävla tegelmuren örfilar mig igen. Hurfan tänkte dumjäveln?

Självfallet anser jag att mina åsikter är mer rätt än hennes av minst fem faktorer att döma.
1. Mina innehöll mestadels logik.
2. Hennes åsikter baserades mest på vad hon anser vara rätt och fel.
3. Hon vägrade förstå andras åsikter. Jag tror fan inte hon hade någon insikt över huvudjävlasatanstaget.
4. Hon kunnde knappt argumentera för sina åsikter.
5. Hon lyssnade inte och vägrade fatta vad man försökte förklara.

Jag kan ju se om diskussionen finns kvar, så kan ni läsa själva om ni vill.

Titta här är den. Den korkade idiotbruden kallar sig Nintendo. Det var några andra puckon där också. Mitt första inlägg är ungefär detsamma som ett av mina inlägg här så det kan ni väl mer eller mindre hoppa över.

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=256052&page=1

Det är nog dags att avsluta här. Det kommer mer inlägg, jag kanske skriver ett till ikväll.


Av Herger - 1 augusti 2009 23:27

Jag är dödligt förbannad! Skrev detta inlägg men DEN SATANS JÄVLA BLOGGAHELVETESGRATIS HADE LOGGATS UT SÅ INTE ETT FÖRBANNAT JÄVLA SKIT BLEV SPARAT! Och det är fan inte första gången det händer, och inte fan finns texthelvetet kvar när man backar!
Blogga gratis kan vara så vänliga och hoppa från en skitig balkong med en varsin stor sten på ryggen.

Skitsamma, jag tvingar mig själv att skriva om det. Till sak.
Jag ska börja med en ny typ av inlägg, som jag döpt till uppdateringar, och nej det kommer inte bli så pisstråkigt som det låter.

Uppdateringar kommer att omfatta svar på kommentarer och... Öhm... Annat skit som händer, antar jag.  Först vill jag... Ja vadfan ville jag först? Tankspridd som jag är minns jag inte, men nu kom det tillbaka. Jag skulle ju börja med att skylla på någon.

Först vill jag börja med att skylla på någon för min inaktivitet de senaste veckorna, och det måste bli på mig själv, hur gärna jag än önskar att jag kunde lägga skulden på någon annan.
Men det har varigt lite segt och stressigt. Men lyckligtvis har ingenting av vikt hänt så ni har inte gått miste om något.

Sedan vill jag tacka Lisbeth för de värmande orden och uppmuntran hon gav mig. Jag blev väldigt glad. Inte trodde jag att någon gillade att höra mig förbanna folk, så mycket. Haha. Nåja, nu måste jag försöka leva upp till det också.
Det är alltid roligt med kommentarer, positiva som negativa.
Men den där Robb som brukar kommentera verkar fan inte vara klok i huvet.

Och till Therese, det var jävligt tråkigt att höra att du fått kol. Det måste vara förjävligt. Nu tror väl de flesta att jag skrattar och tycker att Therese ska få skylla sig själv, men nej det gör jag inte. Det är så jävla surt och jävligt att folk som bättrar sig får lida för att alla andra fortsätter vara idioter.
Min mormor och morfar har kol, båda två. Min morfar slutade röka och jag blev imponerad. Min mormor däremot röker fortfarande, den dumma tanten. Men hon är snäll, gamla mormor. Man kanske borde säga till henne på skarpen.
Min morfar tar det dock ganska bra. Han kallade sig för "kol" kille. Det var skitkul, med tanke på att jag en av få som uppskattar ordvitsar.
Till sak, jag hoppas uppriktigt sagt att du blir bättre, Therese. Så mycket bättre man nu kan bli av en kronisk sjukdom. Död åt rökarna som hänsynslöst skadar dig!


Och jag ska passa på att skälla ut ett hänsynslöst dumpucko också.
Jag var i tvättstugan idag med en kompis, och när han skulle vika sin tvätt över de vita tvättbänkarna så såg jag att någon liten jävla parasitvidrig sluskjävel lämnat kvar knäckebrödsmulor. ...Vadfan, liksom!? Vem i torktumlarnas varma, luddiga helvete käkar knäckebröd i EN TVÄTTSTUGA!?
EN tvättstuga är en plats som ska vara ren! En renhetens fristad. DET SKA HÅLLAS RENT! Tror du, din småfula asgamsslusk, på fullaste förbannade allvar att folk vill ha brödsmulor i sina sängkläder?
Men du, slusken, tänk att du ska opereras, och du har precis blivigt uppblaffad på operationsbordet och kirurgerna har just snittat buken på dig, skulle du då vilja att de drog ner sina munskydd och började knapra knäckebröd hejvillt? Brungräddat Leksandsknäcke till och med, som verkar vara det du åt, av knäckebrödsfragmenten att döma. 
Jag tror knappast det, men du verkar ju tycka att det skulle vara okej.
När du ska opereras och du ligger där inne på operationsbordet nedsövd, ska jag rusa in oanmäld och käka leverpastejskorpor så det bara stänker om det. Jag kanske tillochmed brer ut ett helt jävla smörgåsbord på det gröna fina operationsskynket du har över dig. Det är ju helt okej enligt dig. Lite brödsmulor har väl ingen dött av.

Jävla skit, det brukar bli bättre än orginalet när Bloggaskithelvetesgratis skijävlas med mig, men inte nu. Jävla sega pissdag detta har varigt.

Nåja jag lovar att nästa inlägg ska bli förbannat bra, som kompensation.
Nu ska jag lyfta skrot och kolla på Harry Potter. Hejhej.

Och för jävla säkerhetsskull kontrollsparar jag skiten. Jag BRUKAR göra det, men varje gång det fuckar sig så har jag inte gjort det. Sammanträffande?

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards