Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Försvinn jävla tiggarslödder!

Av Herger - 10 maj 2009 20:38

Fyfan vad jag hatar tiggare. Och att folk ger dem pengar förstår jag inte.
Särskilt när det finns en eller flera jävla invandrarorganisationer som bedriver sina verksamheter i tunnelbanan.
Jag avskyr när de skramlar med mynten i handen för att inidikera "Jag vill ha pengar", jag har lust att bara ta ett nackgrepp och kasta ut dem ur vagnen.
Jävla slödder som inte ger sig.
Jag ger pengar till fattiga som förtjänar dem. Alla har väl till exempel hört talas om Horst - Munspelsmannen som burkar spela munnspel inne vid-Tcentralen. Han har ingen talang över huvud taget men han gör så gott han kan med att spela och jag tycker att han är värd pengar. jag har givigt honom pengar vid flera tillällen. 


Igår så satt jag på tunnelbanan och skötte mig själv så jag kännde att någon stod brevid mig, jag tittar dit och alldeles för nära står en jävla tiggare och viftar med sin skitiga hand och vill ha pengar. Jag hör inte vad han säger av tre anledningar.
1. Jag lyssnar på musik
2. Han mummlade säkert något oförståeligt på något ungabungaspråk blandat med ett ord svenska
3. Jag skiter fullständigt i honom.
Jag skakar på huudet. han GER sig inte! Jag säger "jag har inget!" då går han vidare till sitt nästa offer.

Nej visst är det synd om fattiga och hemlösa givetvis men det finns en jävla skillnad på sätt att tigga pengar.

för ett par veckor sedan var det en man som tiggde på tunnelbanan.
Han presenterade sig för alla i vagnen och sa något i stil med "Hej, mitt namn är Peter och jag är hemlös, om ni skulle kunna hjälpa mig med några kornor till mat eller något annat, en dricka eller vadsomhelst skulle jag vara otroligt tacksam. Jag ska inte köpa sprit eller något annat bla bla"
Jag tyckte synd om honom och jag hade givigt honom något om jag haft något att ge bort. Det finns flera faktorer som gjorde att han förtjänade hjälp.


1. Han presenterade sig och sa ärligt att han ville ha hjälp och fick det att låta personligt. Visst kunde han ha snackat skit, men han var mer övertygande än invandrartiggarna som inte kan svenska och går runt med fina inplastade lappjävlar med snyfthistorier om krig och döda familjemedlemmar. Lättlurade stackare som går på sån jävla smörja.


2. Han gick INTE runt med en ful jävla lappjävel med en snyfthistoria på: han talade direkt till folk och berättade hur hans situation låg till.

3. Han ville inte bara ha pengar. Han ville ha mat och dricka, eller något som gjorde att han klarade sig. Välmående ligger inte bara i pengar.

Nu tänker väl alla säkert att jag måste vara en megarasist och bara snackar skit om invandrartiggarna, och tja om att "inte gilla att folk tigger på fula jävla sätt med påhittade lappar i en tiggraorganisation eller stör folk i onödan", innebär att man är rasist, då är jag väl det.


Man borde leta upp den där jävla tiggarorganisationen och slå ihjäl allihopa. Det är absolut INGET att sakna, de fyller INGEN funktion i samhället, det är INGET synd om dem över huvud taget.
De bara förstör vårat samhälle och lurar av välviljande dumskallar sina pengar.
Jag skäms över Sverige när jag ser att vi accepterar sånt här.
Sverige är för snällt och vi är ett jävla push-overland. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herger - 24 juli 2011 22:19

Jag märkte nyligen att någon kommenterat på mitt senaste inlägg angående de pissfula pälsmössorna, av jävla dumknullad fittskalle som kallar sig själv "Bullen"; bara namnet låter efterblivet. Hur som helst så kommenterade han på mitt förra inlägg som...

Av Herger - 24 februari 2011 00:41

Jag är så jävla trött på fuskare. Jag spelar aldrig med sådana personer i vilket fall som helst men det uppstod en diskussion på jobbet angående fusk ochen kollega tyckte att jag borde hänga ut fuskare som ett av jordens avskum. Vilket de är. Trots a...

Av Herger - 15 februari 2011 22:33

Jag är tillbaka, och jag är så in i helvete förbannad!Såg ett reportage om den där jävla pälsmössan med en stor boll på toppen. Hur någon kan tycka det är snyggt och vilja gå runt på stan och se ut som en jävla glasstrut är för mig obegripligt och de...

Av Herger - 8 februari 2010 22:56

Paprika är fanimig helt jävla djävulskt.Okej, det är ingen maträtt, men det är djävulskt äckligt ändå.  Jag har aldrig gillat grönsaker i allmänhet även om vissa är goda ioch det går inte hand i hand med att jag vill äta mera grönt. Och paprika är vä...

Av Herger - 2 februari 2010 17:54

Det är något som idag är så äckligt värdelöst som drar på resurserna. En nolla av hundra använder telefonkataloger och det är INTE en godtagbar anledning att fortfarande dela ut skiten. Igår gick jag runt på jobbet och slängde en hel fucking jävla dr...

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards