Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Ännu en äcklig tiggarincident

Av Herger - 13 maj 2009 15:19

Igår på tåget kom ett till tiggarslödder, en jävla kärring och skakade sin fula hand så att ett par kronor skramlade och likt de andra så mummlade hon något oförståeligt men hur dum man än må vara så fattar man att de ber om pengar.
Antingen innan det eller efter så kom en annan tiggare, en kille som talade klart och tydligt, han behöver pengar och han säljer även Situation Stockholm.
Honom hade jag gett pengar till om jag haft. Oj det låter nästan som jag bortförklarar mig, men sanningen är att jag inte gillar att ha massor av växel och grejer i plånboken så av ren vana tömmer jag den ganska ofta.
Ser någon skillnaden? Det är oförskämt att gå och vifta med händerna framför folk och mummla "kan jag få lite pengar" på främmande språk som ingen fattar.
Så om jag får komma med en liten fårga ur neutral synvinkel. Är det så att invandrare från mellanöstern elelr afrika eller whatever helt enkelt inte har något som helst folkvett? När de svenska tiggarna är fina i kanten med sitt tiggande?
Alla de svenska tiggarna jag sett (vilket kan räknas på en eller två händer) har pratat sarkt ut i vagnen artigt och presenterat sig och berättat om sig själv UTAN att dra i med snyfthistorier, och så kan de som vill hjälpa sträcka fram bidrag till honom.


 Snart kommer väl något spydig smygfjolla och säger "men invandrarna kanske inte kan så bra eller ingen svenska!"
Nähä? Men det är väl för helvete inte mitt problem? Man kan inte komma till ett land utan att kunna ett jävla piss och tro att man kan leva i frid och fröjd som en dans på rosor. Fast det är ju det man NÄSTAN kan i Sverige.
Man måste faktiskt anpassa sig. Jag skulle aldrig flytta til ett land där jag inte kan kommunicera.
Innan man kräver och vill ha hjälp av andra måste man faktiskt hjälpa sig själv. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herger - 24 juli 2011 22:19

Jag märkte nyligen att någon kommenterat på mitt senaste inlägg angående de pissfula pälsmössorna, av jävla dumknullad fittskalle som kallar sig själv "Bullen"; bara namnet låter efterblivet. Hur som helst så kommenterade han på mitt förra inlägg som...

Av Herger - 24 februari 2011 00:41

Jag är så jävla trött på fuskare. Jag spelar aldrig med sådana personer i vilket fall som helst men det uppstod en diskussion på jobbet angående fusk ochen kollega tyckte att jag borde hänga ut fuskare som ett av jordens avskum. Vilket de är. Trots a...

Av Herger - 15 februari 2011 22:33

Jag är tillbaka, och jag är så in i helvete förbannad!Såg ett reportage om den där jävla pälsmössan med en stor boll på toppen. Hur någon kan tycka det är snyggt och vilja gå runt på stan och se ut som en jävla glasstrut är för mig obegripligt och de...

Av Herger - 8 februari 2010 22:56

Paprika är fanimig helt jävla djävulskt.Okej, det är ingen maträtt, men det är djävulskt äckligt ändå.  Jag har aldrig gillat grönsaker i allmänhet även om vissa är goda ioch det går inte hand i hand med att jag vill äta mera grönt. Och paprika är vä...

Av Herger - 2 februari 2010 17:54

Det är något som idag är så äckligt värdelöst som drar på resurserna. En nolla av hundra använder telefonkataloger och det är INTE en godtagbar anledning att fortfarande dela ut skiten. Igår gick jag runt på jobbet och slängde en hel fucking jävla dr...

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards