Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Disney's kvalité sjunker och har snart nått botten

Av Herger - 12 juli 2009 22:45

Jag är så jävla trött och beviken på skitfilmerna som Disney spyr ur sig nuförtiden. Disneys stil har ändrats markant och den blir bara sämre och sämre.

De går inte på känslor längre, bara dum humor non stop rakt igenom. Det ska alltid vara minst en elle två karaktärer vars personlighet består av att vara tokig och springa omrking och vara högljudda.
De bäddar in massor av vuxenskämt och löjlig kiss och bajshumor och grejen är att det då inte går att se varken budskap eller skönheten i historian, utan folk (mest ungar) sitter bara och skrattar åt pisshumorn istället.
Utom jag då. Jag kan dra på munnen någon gång ibland, men mest sitter jag och vill ha en känslosam film med gammal disneyhumor.
Inse att den gamla stilen också är rolig, och bättre! Och filmernas skurkar DÖR inte ens längre! Fyfan vad mesigt. Det är väl gnälliga och fjolliga föräldrars fel.
Jag hörde av en kompis att tydligen har disney dragit ner på sånger i Disneyfilmer för att vuxna inte gillar att se sånt, så filmerna tappar tittare. Men vad fan säger jag bara. Visst jag brukar bli "fan, nej! Nu ska de sjunga också!" sådant kan vara jävligt drygt i tecknade filmer. Men I gamla disneyfilmer var låtarna oftas jävligt bra och passade in.

Vuxna förstör det mesta.

Det är ett fåtal av Disneys filmer sedan Tarzan som faktiskt är bra. Man kan räkna dem på en hand.
Dessutom är jag så jävla trött på denna CGI-hysteri som förstör alla potentiellt bra filmer. Nästan alla filmer nuförtiden ska vara CGI-animerade och det är så jävla fult och tråkigt. Varför gör de så? Bara för att de KAN eller!?
Den enda CGI-animerade filmen som Dsiney gjort som är bra, som jag kan komma på på rak arm är Toy Story. Disney ska inte göra CGI.
Och nu när jag tänker efter ligger nog inte Disney bakom majoriteten av alla de nya CGI-filmerna och tacka fan för det.


Så fort man går på bio ser man posters på nya CGI-filmer och varenda jävla en nästan, handlar om något djur som det är synd om, en loser som ingen känner till eller gillar, som ska skaffa sig självkänsla och respekt från omgivningen. Eller liknande. Jag skulle kunna på två minuter hitta på en plot till en typisk CGI-animerad barnfilm.

Detta är Sorken Sonny som inte har några vänner, ingen ser honom och ingen lyssnar på honom. Hans enda vän är flugan Freddy.
En dag blir hans stad invaderad av onda örnar som vill äta upp alla sorkinvånare i Sorköping.
Alla flyr i panik, och den enda som har en plan, är Sonny, men hur ska han få folket att lyssna.

Byt ut Sorken Sonny mot, Krokodilen Klasse, Bävern Bernard, Grisen Gary, Ormen Oskar så har ni ännu mer material till disneyfilmer.

Jag blev så jävla förbannad när jag såg att Rapunzel ska bli CGI, en äkta gammal bröderna Grimm-saga som skulle göra sig så bra i gammal klassisk Disneystil, men neeeej, den måste bli CGI såklart! För detta ör 2000-talet och då måste allt göras med datorers hjälp.
Jävla dumma idiotiska AS! Själviska helvetesäckel!

Nåja, Prinsessan och Grodan blir tecknad, och den såg faktiskt riktigt bra ut på bilderna.
Med tanke på att den senaste genreationen av tecknade disneyfilmer är skitfult ritade. Ser åt helvete ut.
Kantiga kroppsdelar eller fula former på armar, muskler och fan allt. Det var väl i Herkules där stilen började ändras. Men Herkules är ändå bra trots det.
Gamla Disneyfilmer är så otroligt mycket snyggare. Disney är lata korkade och själviska kräk!

Ta till exempel Lilo och Stitch, visst den var ganska bra som film, men det var ingen Disneykänsla för fem ruttna röda jävla ören!
Kejsarens nya stil var jättekul tyckte jag, men det var inget disney över den.

En film som faktiskt kändes som Disney, eller nej bättre upp. Det var Shrek, och Shrek 2. Trots CGI. De var ena riktigt jävla skitbra filmer. De var inte ens Disney, det var Dreamworks. Mycket snyggare CGI än Pixar. Dreamworks gör bra filmen.

Vi ska fan inte tala om dagens barnprogam. Värdelöst skitfult skit. PÅ min tid var barnprogrammen så jävla mycket bättre. Farsans flickvän säger "det är för att du växte upp med de programmen" Ja givetvis är jag oerhört nostalgisk av mig, och det ligger en del logik i det, Men jag kan ändå se skillnad på bra program. Jag gillar några av den nya generationens
barnporgram också. Spongebob Squarepants är ett topprogram för alla.

Så snälla Disney, sluta förstöra! Och snälla gnälliga föräldrar, sluta förstöra!

 
 
Lisbeth

Lisbeth

15 juli 2009 14:35

Instämmer helt!
Disneyfieringen i dagens amhälle är så ytlig och fördummande att man bara storknar!
Det var bättre förr...

http://ulvus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herger - 24 juli 2011 22:19

Jag märkte nyligen att någon kommenterat på mitt senaste inlägg angående de pissfula pälsmössorna, av jävla dumknullad fittskalle som kallar sig själv "Bullen"; bara namnet låter efterblivet. Hur som helst så kommenterade han på mitt förra inlägg som...

Av Herger - 24 februari 2011 00:41

Jag är så jävla trött på fuskare. Jag spelar aldrig med sådana personer i vilket fall som helst men det uppstod en diskussion på jobbet angående fusk ochen kollega tyckte att jag borde hänga ut fuskare som ett av jordens avskum. Vilket de är. Trots a...

Av Herger - 15 februari 2011 22:33

Jag är tillbaka, och jag är så in i helvete förbannad!Såg ett reportage om den där jävla pälsmössan med en stor boll på toppen. Hur någon kan tycka det är snyggt och vilja gå runt på stan och se ut som en jävla glasstrut är för mig obegripligt och de...

Av Herger - 8 februari 2010 22:56

Paprika är fanimig helt jävla djävulskt.Okej, det är ingen maträtt, men det är djävulskt äckligt ändå.  Jag har aldrig gillat grönsaker i allmänhet även om vissa är goda ioch det går inte hand i hand med att jag vill äta mera grönt. Och paprika är vä...

Av Herger - 2 februari 2010 17:54

Det är något som idag är så äckligt värdelöst som drar på resurserna. En nolla av hundra använder telefonkataloger och det är INTE en godtagbar anledning att fortfarande dela ut skiten. Igår gick jag runt på jobbet och slängde en hel fucking jävla dr...

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards