Alla inlägg den 3 september 2009

Av Herger - 3 september 2009 15:02

Måste alla kundsupporter via telefon ha en miljard idiotiska dumjävla val innan man får prata med en levande djävul!? Det är så förblaskat irriterande, man kanske har bråttom eller så finns det inte någon passande kategori.
Irriterande röstjävel: Vi vill ge dig fem val för att du ska få så smidig hjälp som möjligt.
Har du frågor om vårat företag som inte rör ditt ärende, tryck 1
Vill du veta vad klockan är, tryck 2
Är du dum i huvudet. Tryck 3
Har du frågor om Einsteins Realtivitetsteori, tryck 4

Är du en patologisk lögnare och socialt omedveten, tryck 5

Vill du höra alternativen igen, tryck 6


Och sen får man nya jävla idiotiska val som inte passar in på det ärende man har.

Kan du nämna tre frukter som börjar på bokstaven  B, tryck 1
Om inte, tryck 2
Vill du veta din mentala hälsa, tryck 3
Vill du veta färgen på Hans Villius kalsonger, tryck 4

Vill du välja dumma alternativ i all evighet, tryck 5

För att höra alternativen igen, tryck 6


Och sedan när ma valt cirka fyra till fem gånger så får man ofta faktiskt prata med någon. Som lever. Och företagens jävla motivation till detta valsystem är ”för att det ska gå smidigare och snabbare” jamen för i helvete det är ju det som det till sjuttio procent av gångerna INTE GÖR!


Vissa har rätt okej val, så man hittar rätt snabbt ibland. Comviq hade två val när jag ringde, sedan fick jag prata med någon på supporten. Men när jag får massor av skitval så trycker jag bara in några val och när jag väl får prata med någon säger jag mitt ärende, och kan de inte hjälpa mig så kopplar de mig bara vidare till någon annan på deras support som kan det, så vafan då är valen helt jävla överhelvetesflödiga.

Några val som fan borde finnas skulle vara något i den här stilen


Om du är på väg att ta ditt liv på grund av frustration över idiotiska val, tryck 1
Vill du boxa mig i ansiktet, tryck 2
Avskyr du irriterande datorröster, tryck 3
Vill du tvångsmörda mig, tryck 4
Vill du få kundsupporten att spontat explodera och inte lämna några överlevande, tryck 5
För att tala med en handläggare, tryck 6



Är dessa alternativ verkligen så svåra att ha med på första omgången av val?
Helvete i Hanssons Hårdkokta helveteshus, säger jag bara, något måste ju fan göras. Åtgärder måste vidtas, problemen måste lösas och kundsupportsidiotismen måste få ett slut!

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards