Alla inlägg den 13 september 2009

Av Herger - 13 september 2009 13:42

Detta är en gammal h'ndelse som jag tydligen skrivigt ner för några år sedan. Passar perfekt här.


Idag gick jag till farbror doktorn. Gick sent på dagen så jag fick lida igenom två timmar i ett äckligt väntrum med fula gammla människor som hostar och antingen låter bli att hålla för munnen eller att faktiskt håller för den, MEN! Just det, det finns alltid ett "men". DE HÅLLE FÖR SINA NITTIOÅRIGA, ÄCKLIGA, BAKTERIEFYLLDA MUNNAR MED HÄNDERNA! Som de sedan använder för att ta i saker som vi andra mäniskor oavsiktligt eller oundvikligt måste röra vid.


Nåja det var inte jag ville klaga på. Jag satt där och hade inte med mig lektyr för att jag helt enkelt inte orkade leta fram något. Men på något sätt när man håller till godo med det som finns i väntrummet så burkar det duga, nåja men, (precis! Ännu ett "men".) detta väntrum hade bara massor av skit, var det inte barnböcker så var det heminredning eller deprimerande tidningar om sjukdomar och dödsfall, cystor och obotliga tarmsjukdomar som medelålders män får. Seriöst, det fanns inte ens en enda trovärdig skvallerblaska! En vänlig själ hade lämnat en Aftonbladet åt mig. Tack!

Men som sagt (ja se där, ett "men" till) aftonbladet tog snabbt slut så jag letade igenom allt läsbart i den osorterade högen. Jag visste vad jag letade efter, en tidning som alla väntrum har minst en utav. Men jag hittade den inte. Vad är det för tidning jag talar om? Jo, Illustrerad Vetenskap! Världens bästa tidning! Så jag sitter där och frågar mig själv: "Är det ens TILLÅTET att ha ett väntrum som inte innehåller minst en Illustrerad Vetenskap!?" Om så är fallet så borde det bli straffbart enligt svensk lag.

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards