Alla inlägg den 7 september 2009

Av Herger - 7 september 2009 17:02

En riktigt djävulskt äcklig maträtt som inte har rätt att kalla sig för rätt (Nämen så roligt det lät då) är Korvstroganoff. Jag vet inte varför men det är bara så förbannat själsplågande ryggmärgsbedövande skitäckligt. Vidrigt rent ut sagt. Och jag mår ärligt talat illa av att känna odören ifrån den. Gissa då hur illamående jag bli av att ta den i min munn.  Precis. Rena självmordsgiftet.

Visst maträtter beror ju oftast på hur och vem som har tillagat dem, men Ingen har hittils lyckats göra en god Korvstroganoff, eller ens en Korvstroganoff med rätt att leva. När jag var litem visserligen åt jag skiten, jag kan inte minnas att jag någonsin tyckt det varigt speciellt gott, men det gick ner. Sedan blev det värre. Och det gör fanimig inte saken bättre av att det är ris till. Ris är så jävla tråkigt att äta.

Inte alltid dock. Min favoritmaträtt innehåller ris. Undantag finns ju alltid. Men jag föredrar potatis. Det är så jävla mumma. Gott. Namnamn.

Död åt korvstroganoff och dess uppfinnare.

Av Herger - 7 september 2009 02:27

Jag fullkomligt och helhjärtat AVSKYR ordet ”matte”! Både förkortningen av matematik och titeln på kvinnliga djurägare.  Husse är ett jävligt irriterande och fult ord också.  Men matte, fyfan det ligger så fult i munnen, låter fult och tönigt och rent ut sagt mjäkigt.
Särskitl när dessa hussar och mattar pratar med sina djur om sig själv i tredjeperson.
”Ska du komma till matte! Jaaa KOM till matte nu! Kom till matte!” varför just MATTE!? Det låter så jävla efterblivet! När jag hör djurägare som kallar sig så så låter de efterbliva. Jag har inget problem med folk som talar med djur utöver det.
Bättre att benämna sig själv som pappa eller mamma till djuret. Låter faktiskt passande.

Ännu mera efterblivet låter matte när det är en hund som är djuret i fråga. Jag vet inte varför, kanske för att jag avskyr hundar ( nej det gör jag inte, men jag tycker det är skönt att säga så eftersom att jag inte är så förtjust i dem, de är ofta irriterande, luktar illa, för oväsen, skäller och skit) och brukar ofta se korkade ut och bete sig korkat. Jag är en kattperson. Katter är mycket bättre.
Som den där puckade kvinnan som hade en djävulsk husdjursblogg som jag kommenterade på som sedan svarade här och undertecknade sig själv som ”Tidus Clims matte” det såg efterblivet ut. Ett genuint, riktigt, tvättäkta pucko with no life whatsoever.

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards