Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Äcklig maträtt No.1

Av Herger - 7 september 2009 17:02

En riktigt djävulskt äcklig maträtt som inte har rätt att kalla sig för rätt (Nämen så roligt det lät då) är Korvstroganoff. Jag vet inte varför men det är bara så förbannat själsplågande ryggmärgsbedövande skitäckligt. Vidrigt rent ut sagt. Och jag mår ärligt talat illa av att känna odören ifrån den. Gissa då hur illamående jag bli av att ta den i min munn.  Precis. Rena självmordsgiftet.

Visst maträtter beror ju oftast på hur och vem som har tillagat dem, men Ingen har hittils lyckats göra en god Korvstroganoff, eller ens en Korvstroganoff med rätt att leva. När jag var litem visserligen åt jag skiten, jag kan inte minnas att jag någonsin tyckt det varigt speciellt gott, men det gick ner. Sedan blev det värre. Och det gör fanimig inte saken bättre av att det är ris till. Ris är så jävla tråkigt att äta.

Inte alltid dock. Min favoritmaträtt innehåller ris. Undantag finns ju alltid. Men jag föredrar potatis. Det är så jävla mumma. Gott. Namnamn.

Död åt korvstroganoff och dess uppfinnare.

 
 
Ingen bild

HZ

11 september 2009 10:01

Korv stroganoff är gott, tycker jag. Dessutom är det ett otroligt roligt namn på en maträtt.

 
Ingen bild

Greger

18 mars 2010 14:31

HELT RÄTT!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herger - 24 juli 2011 22:19

Jag märkte nyligen att någon kommenterat på mitt senaste inlägg angående de pissfula pälsmössorna, av jävla dumknullad fittskalle som kallar sig själv "Bullen"; bara namnet låter efterblivet. Hur som helst så kommenterade han på mitt förra inlägg som...

Av Herger - 24 februari 2011 00:41

Jag är så jävla trött på fuskare. Jag spelar aldrig med sådana personer i vilket fall som helst men det uppstod en diskussion på jobbet angående fusk ochen kollega tyckte att jag borde hänga ut fuskare som ett av jordens avskum. Vilket de är. Trots a...

Av Herger - 15 februari 2011 22:33

Jag är tillbaka, och jag är så in i helvete förbannad!Såg ett reportage om den där jävla pälsmössan med en stor boll på toppen. Hur någon kan tycka det är snyggt och vilja gå runt på stan och se ut som en jävla glasstrut är för mig obegripligt och de...

Av Herger - 8 februari 2010 22:56

Paprika är fanimig helt jävla djävulskt.Okej, det är ingen maträtt, men det är djävulskt äckligt ändå.  Jag har aldrig gillat grönsaker i allmänhet även om vissa är goda ioch det går inte hand i hand med att jag vill äta mera grönt. Och paprika är vä...

Av Herger - 2 februari 2010 17:54

Det är något som idag är så äckligt värdelöst som drar på resurserna. En nolla av hundra använder telefonkataloger och det är INTE en godtagbar anledning att fortfarande dela ut skiten. Igår gick jag runt på jobbet och slängde en hel fucking jävla dr...

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards