Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Herger - 15 juni 2009 16:37

Varför lär sig inte folk en sådan sak!? Se de inte hur fult det ser ut när det står "dem" på fel plats!? det fuckar upp läsrytmen helt och hållet. Som att köra bil och tvärnita för att sedan börja köra igen. Som att lyssna på musik och plötsligt brusar det till i hörlurarna och man får ta upp känslan igen.
Det är så jävla irriterande, det ser förjävligt ut.
Vet man inte vad det ska vara skriver man "dom" då går det iallafall att läsa.
Tror folk ärligt talat att det ska vara "dem" varje gång?
Jag ska ge er ett tips, gör om meningen till engelska, i huvudet. blir det "them" ska det vara "dem" annars ska det vara "de". Men man ska känna vad det rätta är. Det finns säkert någon fiffig skrivregel man fick lära sig i skolan det vet jag faktiskt inte, jag bara vet vad det ska vara.
det har varigt en eller två gånger de senaste åren då jag sett en konstigt forumlead mening och varigt riktigt jävla osäker.
Snälla, försök! Satan altså.

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards