Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Herger - 3 juni 2009 23:51

Varför? VARFÖR!? Jag bara undrar varför en av mina absoluta favoriter på ett av Sveriges mysigaste ställen kostar 40, fyrtio jävla svenska fittkungCarlGustavkronor för att gå in och åkband ej gäller!
Är ni, Gröna Lund så jävla kuksugarsnåla så att ni måste göra så?
Jag lovar att alla som inte sitter i Gröna Lunds styrelse skulle rösta får att åkband ska gälla.
Och vad är det med er och era misslyckade töntiga såkallade "spöken" som ränner runt i huste och försöker se läkiga ut?
Enligt min kompis så försöker spökena skynda och stressa ut folk så att de snabbt ska gå igenom spökhuset:
DRa åt helvete med er säger jag bara. Har jag betalat fyrtio jävla spänn för det så ska jag fan stanna därinne hur jävla länge jag vill och njuta.
Men neeej då skickar Gröna Lund in sina "skitläskiga" spöken som inte verkar kunna svenska, för att trycka ut oss därifrån.
Jag tror att någon sa att Spökhuset ägs av något utländskt företag. Varför nu det skulle vara nödvändigt och om det över huvudtaget är sant har jag ingen aning om. Men det låter ini helvete dumt.
Jag älskar spöken, skräck och allt därtill och därför är spökhuset en av mina favoriter och trots sin till viss del fula dåliga kulisser och design ger en jävligt mysig stämning. Jag säger inte att allt är fult, det är det verkligen inte. Vissa saker är jävligt snygga och jag vill bara ta med dem hem, men det får man inte, nä nä.
Fan jag skulle vilja bo där inne. Man skulle ha fontänen utanför och ha den som säng i något hörn.
Blå tåget är också jävligt mysigt. Riktig nostalgi.
Somavslutning vill jag bara säga till Gröna Lund, jag skiter i era jävla spöken, jag går ut ur spökhuset EXAKT när jag vill. Så vet vi vart vi har varandra.

Av Herger - 3 juni 2009 23:51

I tisdags var det onekligen en trevlig dag. Jag var på Gröna Lund med en kompis och hade skitkul... Om man bortser från alla skrikande idioter.
Det är så ini hela helvete störande och otroligt jobbigt att höra!
Det känns väl förfan inte bättre av att skrika när man åker karusell eller vafan man åker, så sluta låta och håll KÄFT!
Det värsta är alla gälla jävla tjejskrik från trettonåringar som gör för stor grej av att åka en jävla bergochdalbana. Jag minns inte att jag någonsin skrikgit i en attraktion på ett nöjesfält, vare sig man åker den eller går igenom den.
Nåja det är inte HELA världen när det gäller massiva åkattraktioner med hög G-kraft, men man sabbar fan inte Gröna Lunds myigaste ställe, Spökhuset!
Stämningen blir helt åt skithelvete! Alla jävla nioåringar som envisas med att gå fast de är rädda. Visst kan jag relatera, jag älskar att bli rädd för sånt också, och det har jag alltid gjort synd bara att man inte blir rödd i spökhuset längre, men sluta skrika för helvete!
De ville att jag och min polare skulle gå med dem men fan glöm det, vi har betalat 40 spänn för att gå härinne och då ska vi fan stanna och njuta också.
Stämingen är så jävla underbar i spökhuset och så sabbas den av skrikande mesar och töntiga spöken, nej inte bara åttaåringar utan även av tonåringar som antingen skriker för att de är rädda eller för att de leker kaxiga och är allmänna idioter. Jag visste att när vi stod i kön och det var ett g'ng ungdomar i femtonårsåldern varav hälften var högljudda killar att denna tripp skulle bli sabbad. Den blev ganska bra ändå mot slutet.
Jag skulle vilja bo i spökhuset. Jag förtjänar det. Lustiga huset vill jag också bo i ju. Hmmm kombination?

Ps. Gröna Lund förtjänar att saltknullas med grovt bordssalt och en välväxt gurka för att åkband inte gäller i spökhuset. Gå och dö. Ds

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards