Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Bloggare som bloggar i rollen som sitt husdjur/spädbarn

Av Herger - 30 juni 2009 12:58

Det är något av det mest irriterande jag vet. Det värsta är att folk inte hört talas om det, men jag ser idioterna över jävla allt!

Ni kanske inte förstår vad jag menar, så jag ska försöka formulera det bättre.
Det jag syftar på då är en person som skapar en blogg och bloggar, men personen i fråga låtsas vara sitt husdjur eller spädbarn, de lever sig in och skriver vad och hur de tror att djuer/barnet uppfattar vardagen.
Låter det löjligt? Låter det misslyckat? Huvudet på spiken enlgt min mening.


"ida så fick ja gott torr foder o whiskas, det va gott gott gott! Ja brukar altid jama extra mykke för då brukar matte ge mej mer godis.
ida ska matte ta mej till vetrinären för avlivning... hmm undrar va de e... det kanske e en kul lek!"

Dessa personer har ju förfan inget LIV! Tror de ärligt talat att folk är intresserade av att läsa skiten? Okej jag gillar katter, katter må vara söta, och spädbarn.. Ja folk får väl tycka de är söta också då... Men jag skulle fanimigihelvete aldrig vilja läsa en sådan här lobotomerad, dyngtråkig jävla sörjsmörja!

Fyfan, jag lovar att djurens liv är mer intressanta än deras egna.
Okej detta "utdrag" hittade jag ju på själv men för att visa vad jag menar ska jag ska leta upp ett riktigt husdjurblogginlägg. Det kan fan inte vara svårt eftersom jag stöter på skiten lika ofta som tiggarslödder på tunnelbanan.


hursomhelst here goes...


Liljawhatever’s Blogg

"Jag vet att det inte blir mycket bloggande, men man får ta vara på det fina vädret så länge det varar.

Löpningen är över och matte o jag har varit på utställning i Borås.

Det var jättevarmt o matte tvingade mig att gå med blöta handdukar hela tiden."


... Right... Intressant må jag säga. Informativt jojo, har du hört talas om elementet "fånga läsarnas intresse"? Nä då är det fanimig bäst att du tar en oerhört stor funderare. 


 Vi tar väl en till då när vi redan har byxorna nere, det kan ju knappast bli värre...


Jag och min jävla käftjävel... Nu fick jag bittert äta upp "det kan ju knappast bli värre".

Jag hittade den mest idiotiskt, irriterande bloggjäveln på länge. Se själva.


http://fannybriard.doggyblogg.se/

"Matte säger ibland Fot-Sitt - för er som inte kan våra rutiner så betyder det att jag ska sitta fint och rakt vid mattes vänstra sida, titta åt samma håll som matte...framåt säger hon - men nu har jag liksom förfinat Fot-Sitt {#} så det blir mycke bättre och passar mej som sagt superbra!"

Inte bara är det en irriterande husdjursblogg, den är skriven på ett irriterande sätt. Till dig Fanny, eller om det nu är ditt hundkräk som heter Fanny, så heter det "också" inte "oxå" är du tretton år eller? Om du nu vill att din blogg ska intressera folk så uppmanar jag dig med all *host*respekt att SKRIVA ORDENLIGT OCH KORREKT DIN FÖRBANNADA JÄVLA  NOLLA!


Om ni vill tortera någon någon gång, tvinga offren då att läsa ur Fanny Briard's meningslösa, livlösa, värdelösa, osociala bloggjävel.


Det vore bara slöseri med dyr levandstid att leta upp fler exempel, så jag tycker att vi drar en gräns här. Till er som bloggar om era husdjur och spädbarn och skit, skaffa er ett liv förfan och inse att inte en käft som inte är lika defekta som er själva, är intresserade av att läsa era "djurs" bloggar.

Ps. Jag skrev ett inlägg om detta för någon vecka sedan, men jag råkade förlora hela inlägget innan det postades, så jag blev så jävla förbannad att jag inte orkade skriva om skiten förräns nu. Ursäkta att blogguppdateringen dröjde. Ds




 
 
Ingen bild

Ingela

30 juni 2009 14:26

Har också retat mig på husdjursbloggarna. Tycker själv om katter men visst går det för långt ibland. Skaffa barn istället så ni får något vettigt att göra brukar jag säga. Du har nog rätt i att katternas liv nog är intressantare än skribenternas!

 
Ingen bild

Zorro

30 juni 2009 14:37

Rökare köper fler cigaretter än icke-rökare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Herger - 24 juli 2011 22:19

Jag märkte nyligen att någon kommenterat på mitt senaste inlägg angående de pissfula pälsmössorna, av jävla dumknullad fittskalle som kallar sig själv "Bullen"; bara namnet låter efterblivet. Hur som helst så kommenterade han på mitt förra inlägg som...

Av Herger - 24 februari 2011 00:41

Jag är så jävla trött på fuskare. Jag spelar aldrig med sådana personer i vilket fall som helst men det uppstod en diskussion på jobbet angående fusk ochen kollega tyckte att jag borde hänga ut fuskare som ett av jordens avskum. Vilket de är. Trots a...

Av Herger - 15 februari 2011 22:33

Jag är tillbaka, och jag är så in i helvete förbannad!Såg ett reportage om den där jävla pälsmössan med en stor boll på toppen. Hur någon kan tycka det är snyggt och vilja gå runt på stan och se ut som en jävla glasstrut är för mig obegripligt och de...

Av Herger - 8 februari 2010 22:56

Paprika är fanimig helt jävla djävulskt.Okej, det är ingen maträtt, men det är djävulskt äckligt ändå.  Jag har aldrig gillat grönsaker i allmänhet även om vissa är goda ioch det går inte hand i hand med att jag vill äta mera grönt. Och paprika är vä...

Av Herger - 2 februari 2010 17:54

Det är något som idag är så äckligt värdelöst som drar på resurserna. En nolla av hundra använder telefonkataloger och det är INTE en godtagbar anledning att fortfarande dela ut skiten. Igår gick jag runt på jobbet och slängde en hel fucking jävla dr...

Presentation

Omröstning

Är det rätt att skjuta lodjur och varg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards